Studencka Strefa Medialna OFMA przy III Kongresie Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości

1 kwietnia 2019

Blisko pół tysiąca osób reprezentujących różne środowiska wzięło udział w III Kongresie Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości – największym dorocznym spotkaniu w Polsce poświęconym dyskusji, wymianie doświadczeń i nawiązaniu współpracy w obszarze edukacji ekonomicznej wśród różnych grup społecznych. Kongres odbywał się pod patronatami ministerstw: Finansów, Przedsiębiorczości i Technologii oraz Cyfryzacji, a także Narodowego Banku Polskiego i Komisji Nadzoru Finansowego.

 

W wydarzeniu odbywającym się 27 marca 2019 roku w warszawskim Centrum Nauki Kopernik uczestniczyło ponad 400 przedstawicieli instytucji publicznych, samorządów terytorialnych, uczelni, szkół, organizacji pozarządowych oraz sektora finansowego i mediów. Trzecia edycja Kongresu, odbywająca się również w Europejskim Tygodniu Pieniądza (25-29 marca br.) została zorganizowana przez Warszawski Instytut Bankowości (operatora Programu „Bankowcy dla Edukacji”) oraz trzy fundacje działające we współpracy z sektorem finansowym: Fundację GPW, Fundację Think! oraz Fundację im. Lesława A. Pagi.

Przy wydarzeniu funkcjonowała również Studencka Strefa Medialna pod patronatem OFMA, w której aktywnie uczestniczyło blisko 20 dziennikarzy mediów studenckich i akademickich.

Kluczowym elementem agendy dedykowanej studentom była konferencja prasowa z prezentacją wyników badań „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2019”, które przedstawili Prezes Związku Banków Polskich  – Krzysztof Pietraszkiewicz oraz Prezes GPW – Marek Dietl. Towarzyszyli im: Prezes Fundacji GPW – Anna Salamończyk-Mochel oraz Wiceprezes WIB – Waldemar Zbytek. Następnie odbyły się dedykowane briefingi prasowe z prelegentami, którzy z zaangażowaniem odpowiadali na liczne pytania studentów.

W ramach Studenckiej Strefy Medialnej studenci spotkali się również z dziennikarzem ekonomicznym RMF FM Krzysztofem Berendą, który opowiadał m.in. o swoich doświadczeniach pracy w mediach i kreatywnym dziennikarstwie ekonomicznym. Podpowiadał studentom jak poradzić sobie z brakiem dziennikarskiej weny, gdzie znaleźć ciekawy temat na materiał oraz jak zapewnić sobie dobry start w świecie dorosłego dziennikarstwa.

 

Kontakt

Chcesz aby Twoja redakcja przystąpiła do kampanii "Aktywny Student"? Masz pytania lub wątpliwości? Czekamy na Ciebie, skontaktuj się i dołącz do AS-a!

Adrianna Żołdak /
azoldak@wib.org.pl
Michał Polak / ofma@wib.org.pl